Friday, July 17, 2020

Pengambilan Perajurit Muda Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM)

Jawatan Kosong di Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk memohon jawatan seperti senarai dibawah.Kepada sesiapa yang berminat bekerja di sektor Kerajaan dan swasta yang berkelayakan dipelawa untuk memohon sekarang juga iaitu :-

Pengambilan Perajurit Muda Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM)

Borang permohonan bagi jawatan di sektor kerajaan dan swasta jika anda berminat seperti dibawah :-


Blog Kerjaya Appjawatan.com iaitu senarai Jawatan Kosong di Malaysia bagi memudahkan permohonan anda. Untuk memohon sila ikut langkah seperti di bawah.

1. Perajurit Muda TLDM

Maklumat Jawatan Kosong:

Tarikh tutup permohonan: Tahun 2020
Lokasi :Pelbagai Negeri
Sektor :Kerajaan
Kelulusan Minimum :Diploma/STPM, Sijil dan SPM/SPMV/MCE/O-LEVEL
Status Pelantikan :Tetap

Butiran Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM)

Tentera Laut Diraja Malaysia (Tulisan Jawi: تنترا لاوت دراج مليسيا) atau lebih dikenali dengan singkatannya, TLDM, merupakan salah satu cabang Angkatan Tentera Malaysia dan agensi utama yang bertanggungjawab ke atas operasi pengawasan dan pertahanan maritim negara. Penguasaan TLDM meliputi 603, 210 kilometer persegi, (hampir dua kali ganda keluasan daratan Malaysia, 329, 860 km persegi) merangkumi kawasan pesisiran dan zon ekonomi eksklusif milik negara tersebut. TLDM juga memikul tanggungjawab mengawal Laluan Perhubungan Laut (bahasa Inggeris: Sea Lines of Communications, SLOC) utama negara seperti Selat Melaka dan Selat Singapura. TLDM turut mengawasi kepentingan negara di kawasan-kawasan yang mempunyai tuntutan bertindih seperti di perairan Spratly. Kehadiran TLDM dapat dilihat di peringkat antarabangsa dalam operasi konvoi yang berterusan di Teluk Aden. Dari segi kekuatan kelengkapan dan keanggotaan, TLDM mempunyai keupayaan yang dikira setanding dengan kebanyakkan negara-negara ASEAN dan mempunyai tentera laut yang ketiga terbesar di dalam gabungan ini. Dengan kekuatan konvensional yang sederhana, TLDM masih masih memerlukan penambahan platform dan kapal-kapal lain untuk beroperasi pada tahap terbaik. Hanya dengan pemodenan berterusan akan memastikan TLDM terus kekal sebagai satu angkatan yang seimbang dan berteknologi tinggi.

Penafian

Untuk pengetahuan semua, iklan kerja kosong ini hanya valid atau sah pada tarikh yang dipaparkan. Sila rujuk artikel ini dengan betul dan teliti tarikh post ini dibuat. Segala kerumitan, masalah dan salah faham yang timbul melibatkan tarikh iklan kekosongan jawatan ini adalah bukan tanggungjawab kami.

Bagaimana Cara Memohon Jawatan diatas:

(Pastikan anda rujuk iklan penuh melalui pautan di bawah terlebih dahulu sebelum mengemukakan permohonan anda)

Borang Permohonan 



Note: only a member of this blog may post a comment.