Friday, April 10, 2015

Daftar Borang Permohonan SPA8i Jawatan Kosong 2015 di Portal SPA



Daftar Borang Permohonan SPA8i Jawatan Kosong 2015 di Portal SPA  : Nampaknya semakin ramai yang berminat untuk kerja di sektor awam melihatkan pelbagai kelebihan dan faedah yang dinikmati kalangan kakitangan awam hari ini.

Bagi anda yang berminat, anda dipelawa daftar permohonan SPA8i jawatan kosong 2015 secara online yang disediakan melalui portal SPA (Suruhanjaya Perkhidmatan Awam) melalui borang permohonan SPA8i


Daftar Borang Permohonan SPA8i Jawatan Kosong 2015 Secara Online






Panduan Cara Daftar Permohonan SPA8i Jawatan Kosong 2015 Online

1.Pertama sekali, untuk daftar borang permohonan SPA8i, sila layari atau klik link bagi portal SPA bagi mendapatkan akses borang online SPA8i

2.Seterusnya, anda mesti daftar nama & maklumat butiran diri anda selengkapnya sebelum ini dapat akses daftar borang permohonan SPA8i.

3.Bagi mengelakkan anda mengalami sebarang masalah sepanjang mahu daftar borang permohonan SPA8i di portal SPA ini, pastikan anda terlebih dahuu merujuk dan meneliti “Panduan Mengisi & Daftar Borang SPA8i“

4.Setelah selasai anda berjaya hantar permohonan SPA8i bagi jawatan kosong SPA 2015, apa yang perlu anda lakukan adalah tunggu dan tunggu 12 bulan untuk panggilan temuduga yang akan dipanggil daripada masa ke semasa. Seandainya, anda telah berjaua, kebiasaanya anda akan menerima sepucuk akan dihantar terus ke alamat kediaman anda.

5.Walaubagaimanapun, selepas tempoh 12 bulan anda daftar borang permohonan SPAi8 2015, anda masih tidak menerima maklum balas. Itu bermakna permohonan SPA8i anda telah gagal dan tidak berjaya.

Semakan Permohonan SPA8i Jawatan Kosong 2015?





Pernah ada pengalaman Daftar Borang Permohonan SPA8i Jawatan Kosong 2014 di Portal SPA? Bagaimana kesudahannya? Berjaya?



Note: only a member of this blog may post a comment.