Saturday, March 23, 2019

Jawatan Kosong di Jabatan Laut Malaysia tahun 2019

Jawatan Kosong di Jabatan Laut Malaysia dengan ini mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk memohon jawatan seperti senarai dibawah.Kepada sesiapa yang berminat bekerja di sektor Kerajaan dan swasta yang berkelayakan dipelawa untuk memohon sekarang juga iaitu :-

 Jabatan Laut Malaysia

Potral Kerjaya www.appjawatan.com iaitu senarai Jawatan Kosong di Malaysia bagi memudahkan permohonan anda. Untuk memohon sila ikut langkah seperti di bawah.

Borang permohonan bagi jawatan di sektor kerajaan dan swasta jika anda berminat seperti dibawah :-


1.Pembantu Laut Gred A19

Syarat -syarat yang dinyatakan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia (SPA)


Maklumat Jawatan Kosong yand ditawarkan:

Tarikh Tutup Permohonan :31 Mac 2019
Lokasi : Pelbagai Negeri
Sektor : Kerajaan
Kelulusan Minimum :SPM
Status Pelantikan :Tetap/Kontrak

Syarat-Syarat Permohonan:

1. Bagi pemohon yang berminat dan berkelayakan untuk memohon jawatan seperti di atas, borang permohonan dan syarat-syarat lantikan boleh dimuat turun melalui link dibawah
2. Sila gunakan borang yang ditetapkan dengan menyertakan salinan sijil secara berasingan sekiranya memohon lebih dari satu jawatan.
3. Permohonan daripada pegawai-pegawai yang sedang berkhidmat dalam Perkhidmatan Awam , Badan Berkanun atau Pihak Berkuasa Tempatan hendaklah dikemukakan melalui Ketua Jabatan masing-masing beserta salinan Rekod Perkhidmatan yang dikemaskini,  Laporan Penilaian Prestasi tiga tahun berturut dan terkini, slip gaji terkini serta surat kebenaran dan sokongan.
4. Permohonan yang mempunyai kelayakan Ijazah / Diploma / Sijil dari Institusi Luar Negara dan Institusi Pendidikan Tinggi Swasta (IPTS) hendaklah mengemukakan surat pengiktirafan dari pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Malaysian Qualifications Agency (MQA) sebagai bukti kelayakan untuk dilantik ke Perkhidmatan Awam.
5. Hanya calon-calon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil untuk temuduga dan segala perbelanjaan untuk menghadiri temuduga adalah tanggungjawab pemohon sendiri
6. Permohonan yang tidak menerima sebarang jawapan selepas 6 bulan dari tarikh tutup iklan hendaklah menganggap permohonan TIDAK BERJAYA.
7. Borang permohonan yang lengkap berserta salinan sijil yang telah disahkan hendaklah dikepilkan dan disusun mengikut turutan atau upload dalam bentuk PDF
8. Borang boleh rujuk di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia (SPA) dan mempunyai id tersebut sebelum memohon jawatan.

Bagaimana Cara Memohon Jawatan diatas:

Calon yang berminat, sila isi borang pemohonan di laman yang terdapat di bawah iaitu Borang pemohonan dan syarat-syarat dan hantar permohonan terperinci dengan sijil- sijil dengan lengakap dengan menggunakan borang yang terdapat link di bawah.

Pastikan anda memohon menggunakan borang dibawah dari pautan yang telah ditetapkan sahaja jangan pulak menyesal bila tak mohon nanti.

Borang pemohonan dan syarat-syarat


Note: only a member of this blog may post a comment.