Tuesday, January 05, 2016

Kenapa Anda Perlukan Perubahan Karier untuk masa depan

Sudah lama berkerja di tempat yang sama? Bagaimanakah mengetahui yang sudah sampai masanya untuk anda menukar karier?

Sudah mula bosan melakukan kerja yang sama

Adakah anda sudah bosan melakukan kerja yang sama untuk jangkamasa yang panjang? Mungkin anda perlukan perubahan karier. Kebosanan menyebabkan seseorang itu menjadi tidak produktif. Jika anda mahukan sesuatu yang baru yang boleh memajukan diri anda dan memperkembangkan minda anda, apa kata anda cuba mencari kerja yang baru.

Hubungan anda dan pihak atasan tidak dapat diselamatkan lagi

Jika terdapat sedikit ketidakfahaman antara anda dan pihak atasan, jangan terlalu mengambil hati. Namun jika ia tidak dapat diselamatkan lagi, ada baiknya anda bertukar ke karier yang baru. Sudah sampai masanya anda bertukar angina dan mengenali orang-orang yang baru.

Mendapat tawaran kerja yang lebih baik

Jika anda mendapat tawaran kerja di tempat lain yang sememangnya menawarkan pelbagai faedah yang lebih baik berbanding syarikat sekarang, anda tidak perlu teragak-agak untuk bertukar karier. Lebarkan sayap anda. Cari pengalaman baru. Buka minda anda untuk situasi yang baru.

Kerja sekarang menjejaskan kesihatan anda

Mungkin terdapat beberapa faktor mengenai kerja sekarang yang negatif sehingga menjejaskan kesihatan anda. Ini adalah sesuatu yang tidak boleh dipandang ringan. Jika bidang kerja sekarang mengancam kesihatan dan keselamatan anda, bertukarlah ke tempat kerja baru yang lebih selamat. Utamakan diri anda.

Note: only a member of this blog may post a comment.